­

BU DUYURUM YÖK’E BİR HATIRLATMADIR

1985 YILINDAN BERİ TEBLİĞ   EDİLMEYEN MÜKTESEP/ PROF.LUK ÜNVANIM.Hk.daki.…

BU DUYURUM ;…1985’ YILINDA  İTÜ.TMDK.ÇALGI EĞİTİM BÖLÜMÜNDE EK DERS ÜCRETLİ GÖREVLİ KAVAL ÖĞRETİM ELAMANI  İKEN . YÖK’ÜN  AKADEMİK  ÜNVANLARA YÖNELİK AÇTIĞI  SINAVLARI BAŞARIYLA KAZANMAM SONUCU ,ÜNİVERSİTELERARASI KURULCA ŞAHSIMA LÂYIK GÖRÜLEN,ANCAK BU GÜNE KADAR  HÂLA TEBLİĞ EDİLMEYEN VE BUNCA YIL  MAĞDURİYETİME NEDEN OLAN PROF.LUK ÜNVANIMIN, YÖK’ÜN DIŞINDA AYARICA  BENİ HATIRLAYAN.. DOST,..ARKADAŞ, ÖĞRENCİ  VE TÜM DİNLEYENLERİME..GEÇMİŞTE KAZANMIŞ OLDUĞUM BU MÜKTESEP HAKKIMDAN  HİÇ BİR ZAMAN  VAZ GEÇMEDİĞİMİN BİR HATIRLATMASI OLARAK  VERİLEN BİR BİLGİLENDİRMEDİR..ŞÖYLE Kİ..  1985 yılında YÖK.’ÜN üniversitelerarası Kurul’u  tarafından görevlendirilen ..,Prof.Dr.Ayhan SONGAR-, Prof.Dr.Altan ,GÜNALP-- Prof.Dr.Efruz EDGÜ -Doç.Dr. Güner YAVUZ-Doç.Dr Yavuz AKSOY’dan oluşan..YÖK’ün bilim kurulu, öğretim üyesi olmak için baş vuran sanatçı  öğretmenlerin  durumlarını incelemiş, bazı sanatçıları Prof. luğa, bazılarını Doçentliğe yükselttiğini... bazı sanatçıların isteklerini ise bilimsel çalışmaları ile öğretim durumlarıyetersiz olması yüzünden retdettiğini .gazetelerin baş sayfalarında haber olarak duyurmuş,.Adı geçen komisyon BurhanTARLABAŞI’NIN,  dil ve diğer başarılı sınavları sonucu  alanındaki . bilimsel çalışmalarını değerlendirmiş,30 Ocak 1985’ de kendisine Prof.luk unvanını uygun görmüştü....Ne var ki,  lâyık görülen bu akademik ünvan .Ne YÖK. Ve Ne de Konservatuar müdürlüğü tarafından  bu  güne  kadar  Burhan TARLABAŞI'NA hâlâ , bir türlü: tebliğ edilmemiş,yıllarca mağdur edilmesine neden olmuştur. YÖK’ün ..bu ihmal ve haksızlığı ..“İTÜ.MUSİKİ DERGİSİ .NET “Dergisinin 21ŞUBAT 2014 günlü "KAVAL SEMPOZYUMU" sayısında, İstanbul Devlet Türk Müziği Topluluğu sanatçısı ...Dr. Ayhan SARI tarafından da aşağıdaki yazısıyla güncellenip   dile getirilmiş...bahse konu bu haksızlık,yeniden  YÖK’E hatırlatılmıştır. Dr.Ayhan SARI’NIN YAZISI ŞÖYLEDİR:İTÜ.TMDK.DA 20-21 ŞUBAT 2014’DE DÜZENLENEN 1.ULUSLARARASI ”KAVAL SEMPOZYUMU”NDA.. Halk müziğinin ana üflemeli çalgısı kaval, ilk kez hak ettiği düzeyde , sempozyum bazında müzik bilimin konusu oluyor...“Kaval, eğitim, metot, bilim deyince 1980 yılların GTM sempozyumlarındakaval konusunda ilk metodu yazan ve o zamanlar YÖK. Tarafından verilentitrlere tepki örneği olarak Burhan TARLABAŞI’NIN (kültür ve TurizmBakanlığı III. Milletlerarası Türk Folklor Kongresi İzmir 1985 “KAVALPROFESÖRÜ” olarak anılması gelir aklımıza .O günlerde yeniöğrencilikten sıyrılmış bizler şimdi o yılların muhasebesini yapmaimkanını yaşıyoruz....NOT...Kaval sempozyumu” bu açıdan ayrı bir önem taşıyor”

Scroll to Top